online marketing diensten
Freelance SEA specialist
Meer leads binnenhalen, producten verkopen of per direct heel gericht vindbaar zijn op specifieke zoektermen? Wat je doel ook is, met betaalde zoekcampagnes in Google en Bing (SEA) kom je al een heel eind. Door het inzetten van Google Ads of Microsoft Advertising kun je vandaag nog bovenaan in de zoekresultaten komen.
Waarom is SEA zo belangrijk?
Waar organische vindbaarheid (SEO) een goede basis vormt voor een langdurige en duurzame online marketingstrategie, kun je met betaalde campagnes (SEA) direct resultaat behalen. In een geoptimaliseerde online marketingstrategie kan het één haast niet zonder het ander. Een SEA specialist kan je helpen bij het adviseren en uitvoeren van je betaalde campagnes.
Wat doet een Freelance SEA specialist?
Account opzetten & beheren
First things first, zonder Google Ads of Bing Ads account kom je nergens.
Lees meer
Draai je al een aantal jaar mee in de online-adverteren markt of begin je pas net? Hoe dan ook, zonder goed ingesteld Google Ads account of Bing Ads account kom je nergens.
Het aanmaken van de accounts, het instellen van conversie-tracking en het consistent bijhouden en bijsturen hoort er allemaal bij.
Het creëeren van advertenties
Wat ga je laten zien aan je potentiële klanten en hoe kun je hen het beste verleiden tot een actie?
Lees meer
Het ontwerpen en schrijven van effectieve advertenties die aansluiten bij de gekozen zoekwoorden en de doelgroep aanspreken, met als doel een hoge doorklikratio (CTR) en conversieratio te behalen
Analyse en rapportage
Wekelijks bijsturen voor optimaal resultaat.
Lees meer
Als je niet weet hoe je scoort, kun je ook niet weten wat je moet doen. Aan de hand van rapportages en analyses wordt er wekelijks bijgestuurd op de onderdelen die dag nodig hebben.
Zoekwoordonderzoek
Zonder zoekwoordonderzoek kun je geen goede Ads campagne draaien.
Lees meer
Bij het zoekwoordonderzoek hoort onder andere het identificeren van relevante zoekwoorden en zoektermen waarop je met jouw bedrijf wil adverteren, rekening houdend met concurrentie en kosten per klik (CPC).
Budget beheren
Zorg dat je niet uit de pas loopt en te hoge bedragen tegenkomt.
Lees meer
Het beheren van het advertentiebudget is een van de belangrijkste dingen. Zo zorg je ervoor om je campagnes kostenefficiënt te laten draaien en het maximale rendement op de investering (ROI) behalen.
Biedstrategieën
Welke biedstrategie zet je wanneer en waarom in? Blijf meedraaien met de seizoenen.
Lees meer
Het bepalen van de juiste biedstrategieën voor de verschillende campagnes en advertentiegroepen, met als doel de kosten per klik (CPC) en kosten per conversie te optimaliseren.